Tuesday, May 16, 2017

Shikoku Pilgrimage Day 38

I walked into Kochi 3 weeks ago, and I'll be damned if I wasn't walking out of it. It took a few days rest and a lot of backtracking, but I managed to go over the whole prefecture on foot.

I'm skipping ahead through some long sections of Ehime that have no temples. Since my feet are doing better, I could probably walk the rest of the way, but there's no time to finish. So this will not be an all-walking pilgrimage.

Today was also Temple 39. With the end of Kochi, it also means I'm halfway done!

3週間前には高知県に歩いて入りましたから、歩いて出ないとダメと思っていました。何日間に休んだり、後戻りしたりしましたから、高知県をずっと歩きました。

愛媛県では長い寺がない部分をパスします。足は大丈夫になりましたから、たぶん最後まで歩けますけど、時間がありません。今回は歩くだけのへんろじゃありません。

今日第39番にも行きました。高知県が終わったから、今半分です!

No comments: